Τετάρτη 21 Δεκεμβρίου 2022

Υλοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήρι Λογοτεχνίας και Πρόληψης στο Βαθύ

 Στις 19 Δεκέμβρη 2022 το απόγευμα, στο νέο πολύχωρο του "Φάρου"  υλοποιήθηκε το βιωματικό εργαστήρι Λογοτεχνίας και Πρόληψης στο Βαθύ με την συμμετοχή της συγγραφέως Έλενας Χουσνή.

Η συγγραφέας διάβασε ένα απόσπασμα του βιβλίου της "Παγωμένο νερό" , το οποίο αναφέρεται και σε ανθρώπους με ψυχιατρική εμπειρία και έπειτα δόθηκαν άλλα αποσπάσματα στους συμμετέχοντες και συμμετέχουσες , ώστε να παρατηρήσουν λεπτομέρειες γύρω από τον ψυχισμό της κεντρικής ηρωίδας του βιβλίου και να συζητήσουν πως και έφτασε στο σημείο που την παρουσιάζει το βιβλίο.  

Μετά τα μέλη της ομάδας κλήθηκαν να φτιάξουν ένα δικό τους γράμμα, μονόλογο ή ακόμα και διάλογο  με την κεντρική ηρωίδα, των άλλων προσώπων που παίζουν κάποιο ρόλο στα αποσπάσματα που διαβάστηκαν. 

Να ένα:


"Θέλω να βοηθήσω την αδερφή μου όμως θέλω, πρώτα απ΄ όλα, να προσέξει κάποιος και εμένα. Από τότε που της συνέβη το περιστατικό, ο μπαμπάς ασχολείται συνέχεια μ΄ αυτή και πώς θα το ξεπεράσει.
Η αδερφή μου έχει τραβήξει όλα τα βλέμματα των συγγενών και φίλων ενώ εγώ και οι υπόλοιποι της οικογένειας έχουμε μείνει στο περιθώριο. Ο μπαμπάς της δίνει όλη την προσοχή του, όπως άλλωστε το έκανε πάντα αφού ήταν η πιο όμορφη.
Ναι την αγαπώ κι εγώ πολύ και θέλω να της συμπαρασταθώ αλλά κάποιος να συμπαρασταθεί και σε μένα σ’ αυτή μου την προσπάθειά γιατί έχω πολλά να της δώσω.
Ακόμη κι αυτή μου η ομολογία σε σένα με έκανε να αισθάνομαι καλύτερα. Ας μ’ άκουγε και ο μπαμπάς έτσι αγαπητό μου ημερολόγιο."


Ακούστηκαν ενδιαφέροντα πράγματα για την σχέση των αδελφών, του πατέρα και της κόρης ,  σχετικά με το ενδιαφέρον των "ειδικών" για τον ψυχικό πόνο και τα αιτήματα βοήθειας. Ακόμα συζητήθηκε το γεγονός ότι συχνά οι άνθρωποι έχουν  έχει κάποιο σύμπτωμα, το οποίο τους ταλαιπωρεί, αλλά με κάποιο ασυνείδητο τρόπο, όταν το επαναλαμβάνουν,  φαίνεται να νιώθουν ένα είδος "οδυνηρής ηδονής". Έτσι δόθηκε η αφορμή και για αναφορά στους κλασσικούς της ψυχανάλυσης.  



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρεμβάσεις του Κέντρου Πρόληψης σε Ικαρία και Φούρνους.

 Δελτίο Τύπου 24/4/2024 Η Επιστημονική Ομάδα του «Φάρου» 18 & 19 Απριλίου 2024 υλοποίησε δράσεις για την σχολική και ευρύτερη κοινότητα ...