Πέμπτη 21 Ιουλίου 2022

Πραγματοποιήθηκε το Εργαστήριο με την χρήση λογοτεχνικών κειμένων και άλλων αφηγηματικών μέσων

Πραγματοποιήθηκε χθες (20/7/22) το Εργαστήριο με την χρήση λογοτεχνικών κειμένων και άλλων αφηγηματικών μέσων στο Βαθύ με θέμα : «Με τις λέξεις φτιάχνουμε βιώματα και με τα βιώματα φτιάχνουμε λέξεις» στην ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΑΜΟΥ. 
Συμμετείχαν 13 άτομα με ενδιαφέρον γύρω από το θέμα και έγινε μια δυνατή και ζωντανή διάδραση.
Σαν  "βιωματική προπαρασκευή" παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο:

 
Χρησιμοποιήθηκαν κείμενα των ακόλουθων ποιητών και συγγραφέων:

1. Φερνάντο Πεσσόα: "Διαιρώ αυτό που ξέρω"
2. Λούλα Αναγνωστάκη: "Η Παρέλαση" (Αποσπάσματα)
3.Ντίνος Χριστιανόπουλος: "Η θάλασσα"
4. Τζακ Λόντον: «Ο Ασπροδόντης» (Αποσπάσματα)
5. T. S. Eliot: «Το ταξίδι των Μάγων» 
6. Τάσος Λειβαδίτης: "Σε περιμένω παντού"
7. Κ.Π. Καβάφης: "Τρώες"
8. Κωνσταντίνος Θεοτόκης: «Η Τιμή και το Χρήμα» (Απόσπασμα)
9. Κική Δημουλά: "Κυριακή απόγευμα"
10. Ράινερ Μαρία Ρίλκε: «Η Σοφία του Ρίλκε» (Αποσπάσματα)
11. Άλκη Ζέη: "Η αρραβωνιαστικιά του Αχιλλέα" (Απόσπασμα)
12. Νικηφόρος Βρεττάκος: "Συνόδεψα Νεκρούς"
13. Διβάνη Λένα: "Ενικός αριθμός" (Απόσπασμα)
14. Δ.Ν. Μαρωνίτης : "Είμαι παρών"  
15. Μανόλης Αναγνωστάκης : "Κάθε πρωί"  
Υστερόγραφο του Γκιλιέμ Κλούα: "Το χελιδόνι" 

Κείμενα των συμμετεχόντων (ανά δυάδες) μετά την βιωματική σύνδεση με τα κείμενα:




"Ανθρώπου ζωή
με παρουσία λάβας
συνοδεύτηκε"

"Μελαγχολία
σιωπή πάντα δραπέτης
ελευθερία"

"Πέρα από τα φθηνά του Κόσμου,
κοίτα να ερωτεύεσαι.."

"Γιατί αυτή η απώλεια, ίσως 
είναι η ευκαιρία 
να ανασάνεις ξανά.."

"Το ταξίδι τέλειωσε
Η σκέψη ονειρεύεται το επόμενο 
Και σκληρή η ζωή, μα συνάμα γλυκιά
Ο Θάνατος αναπόδραστος" 

"Μου κρατάς το χέρι κι απουσιάζεις!
Ατέλειωτοι οι αγώνες σου!
Θα σε περιμένω...
Για μένα όλος ο κόσμος εσύ.
Αγάπη μου χωρίς εσένα άδειος!
Πρέπει να μάθω να ζω μ΄ εμένα!"

"Χωροφύλακας και αγάπη έννοιες ασύμβατες
χωροφύλακας και ζωή λέξεις ασύμβατες

Χωροφύλακας και πρόληψη έννοιες ασύμβατες
χωροφύλακας και σύμπτωμα έννοιες συμβατές

Οι αρχαίοι Σκύθες στο προσκήνιο
της Ιστορίας" 

"Είμαι παρών...
Η τιμή μου έφτασε σε μια χούφτα τάλαρα
και η αγάπη κρύφτηκε μέσα σε σεντούκια
Είμαι περισσότερο παρών
έκαμα τον φόβο μου φευγιό
και επέλεξα τη μοναξιά μου

Είμαι ακόμη περισσότερο παρών"



Μετά την συζήτηση για το κατά πόσο "οι λέξεις είναι παρούσες ως παρελθόν μέσα στα βιώματα και κατά πόσο τα βιώματα στο μέλλον φτιάχνουν λέξεις" κλείσαμε με συλλογική αυτόματη γραφή πάνω σε λέξεις που δόθηκαν από τους συντονιστές:

"Από παιδί παιγνίδι και χαρά γύρεψα
κι ήτανε τρέλα
αλήθεια γύρεψα 
κι ήτανε τρέλα
αέρα γύρεψα
κι ήτανε τρέλα
Ζώντας παίζω και χαίρομαι
αναπνέοντας βαθιά, αληθινά!
Το ζώντας γίνεται ζω κι αγαπάω...

Προσδοκίες το όπιο της πραγματικότητας! 

Τολμάω να είμαι εδώ.
Θα ήθελα πάντα μαζί να προχωράμε,
τις συμπληγάδες να προσπερνάμε
και στο λιμάνι της ελπίδας να κολυμπάμε.
Η λύπη που σε εγκαταλείπει, ποτέ να μη σου λείπει!
Το νου σου! Μάγκα!
Για σαν υπάρχει νοιάξιμο αντέχεται η σκληράδα.
Και καινούργια ζωή απ' την αρχή , γεμάτη ελπίδα και όνειρο


Αποδέξου τα σημάδια που άφησε ο χρόνος στο πρόσωπό σου. 
Μια καινούργια ζωή απ' την αρχή γεμάτη Ελπίδα κι Όνειρο!!

Ευχαριστούμε την ΔΗΜΟΣΙΑ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΣΑΜΟΥ και τις υπαλλήλους της κυρίες Λίτσα Τρικιριώτου και Ευρυδίκη Βασιλειά και τον διευθυντή της  κ. Μανόλη Πυργιώτη για την αμέριστη βοήθεια 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρεμβάσεις του Κέντρου Πρόληψης σε Ικαρία και Φούρνους.

 Δελτίο Τύπου 24/4/2024 Η Επιστημονική Ομάδα του «Φάρου» 18 & 19 Απριλίου 2024 υλοποίησε δράσεις για την σχολική και ευρύτερη κοινότητα ...