Πέμπτη, 6 Ιουνίου 2019

Ολοκλήρωση προγράμματος αγωγής υγείας στη ΣΤ1' τάξη του Δημοτικού Μεσαίου Καρλοβάσου

Το ταξίδι από τη βάρκα της παιδικής ηλικίας στη βάρκα της εφηβείας προϋποθέτει να κολυμπήσει ο μαθητής στα βαθιά νερά. Μια κατασκευή στην οποία οι μαθητές σε δύο ομάδες, συζήτησαν για τα χαρακτηριστικά της παιδικής ηλικίας και το πως φαντάζονται την εφηβεία και τη ζωή στο Γυμνάσιο.

Την Παρασκευή, 07 Ιουνίου, ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας βασισμένο στο  εκπαιδευτικό υλικό "Δεξιότητες για παιδιά του Δημοτικού" στην ΣΤ1΄τάξη του Δημοτικού Σχολείου Μεσαίου Καρλοβασίου, διάρκειας δώδεκα δίωρων συναντήσεων σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό του τμήματος, κα. Ελένη Μετζογιαννάκη.





Εφηβικές απορίες, η βαλίτσα όσων θα ήθελαν ανώνυμα να ρωτήσουν οι μαθητές σε θέματα που τους προβληματίζουν.
Σε αυτές τις συναντήσεις οι μαθητές συζήτησαν και εκφράστηκαν πάνω σε θέματα που αφορούν στη "Διαφορετικότητα ως μια πρόκληση στην προεφηβεία και την εφηβεία".
Μοιράστηκαν τις σκέψεις τους για τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, αξιοποιήθηκαν ιστορίες, έφτιαξαν ομαδικές κατασκευές, ζωγράφισαν και δραματοποίησαν όλοι μαζί περιστατικά που τους απασχολούν. 




Στο ταξίδι της ενηλικίωσης υπάρχει και το καράβι
των σημαντικών άλλων που μας παρέχει ασφάλεια.


Συγκεκριμένα, οι μαθητές ήδη από τις πρώτες συναντήσεις αξιοποίησαν τη "βαλίτσα" αποθεμάτων μέσα στην οποία έβαλαν συμβολικά αποθέματα, αξίες και πράγματα που τους ενδυνάμωναν στο ταξίδι της ζωής τους.

Αναδύθηκε η σημασία που έχουν οι σημαντικοί άλλοι (γονείς, ευρύτερη οικογένεια, εκπαιδευτικοί) στο γέμισμα της βαλίτσας των παιδιών.


Οι μαθητές συζητούν σε δύο ομάδες, καταγράφουν
 και ετοιμάζονται να παρουσιάσουν όσα είπαν.
Μια ολόκληρη συνάντηση αφιερώθηκε στα συναισθήματα, την αναγνώριση και τη διαχείρισή τους. Συζητήσαμε για τα στερεότυπα που συνδέουν συγκεκριμένα συναισθήματα με το φύλο του μαθητή, όπως "τα αγόρια δεν κλαίνε" και "τα κορίτσια δε βρίζουν" και σπάσαμε το στερεότυπο των "καλών" και "κακών" συναισθημάτων αγκαλιάζοντας όλα όσα νιώθουμε.


Συναισθήματα: Θυμός, φόβος και άγχος για το κολύμπι στα βαθιά... Η εφηβεία είναι μια διαδικασία ανάδυσης άπειρων "γιατί", "πώς", "πότε" και "πρέπει - δεν πρέπει".

Πέρα από τις συναισθηματικές αλλαγές η είσοδος  στην εφηβεία εμπεριέχει μεγάλες αλλαγές στο σώμα, στην προσωπικότητα και στον τρόπο ζωής. Ένας από τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν και να αισθανθούν οι μαθητές ότι αυτές οι αλλαγές συμβαίνουν σε όλους.

Πολλές οι αλλαγές στην εφηβεία

Η τάξη παρακολουθεί την παρουσίαση της κάθε υπο-ομάδας που
 δραματοποιούσε περιστατικά που απασχολούν τους έφηβους
Κατά τη δημιουργία ομαδικής κατασκευής οι μαθητές  είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με όλους τους συμμαθητές τους 

Η τάξη, χωρισμένη σε κορίτσια και αγόρια, δημιούργησε ένα αγόρι και ένα κορίτσι που πηγαίνει στην ΣΤ' τάξη

πως φανταζόμαστε έναν έφηβο


Σε όλες αυτές τις συναντήσεις η εκπαιδευτικός της τάξης συμμετείχε ενεργά τόσο στον συν-συντονισμό των παρεμβάσεων. Έργα των μαθητών από τις συναντήσεις υπήρχαν στην τάξη τους και αξιοποιούνταν από την εκπαιδευτικό καθ'όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. 

παζλ ικανοτήτων και δεξιοτήτων
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε το σχολείο, τη διευθύντρια και την εκπαιδευτικό της τάξης για την πρόσκληση, την άριστη συνεργασία και τη δυνατότητα που μας έδωσαν να εργαστούμε με τα παιδιά με στόχο την πρόληψη.




Η πορεία της ομάδας όπως αποτυπώθηκε σε δραστηριότητα κατά την τελευταία συνάντηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Δράσεις του Κέντρου Πρόληψης Π.Ε. Σάμου «Φάρος» με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα κατά των Ναρκωτικών 2019

Πέρσι η ομάδα εθελοντών του “Φάρου” στο Καρλόβασι εξέφρασε την επιθυμία να διδαχθεί μαθήματα τοπικής ιστορίας. Ο φιλόλογος  Δημήτρης ...